måndag 27 april 2009

Läsare...

De personer som tyckte att min blogg var förfärlig, och att den måste rapporteras till tidningen har förmodligen misslyckats i sitt syfte. En god sak hade varit att ta kontakt med mig, och tala med mig om det de tyckte var fel. Det hade varit klokt, eftersom de rimligtvis inte ville att så många skulle läsa bloggen. Sannolikt hade jag också lyssnat, eftersom de förmodligen (jag kan ju inte veta, eftersom jag inte vet vilka de är) är omdömesgilla och vettiga personer, fast de möjligen har en smula svårt för att vara raka i sin kommunikation. Nåväl, resultatet blev nu att jag, från att ha haft 18-20 läsare om dagen, ca 50 i veckan som absolut mest, nu har haft mer än 350 läsare i veckan, och över 70 per dag. Missat målet?

För övrigt vill jag tacka alla fantastiska människor som stöttat mig genom denna ganska jobbiga period. Alla värmande kommentarer här på bloggen och i tidningens nätupplaga, och all support ute IRL. Kanske framför allt alla elever som vet skillnaden mellan att vara vuxen och att vara ungdom. Ni är en heder för det uppväxande släktet, och ger mig hopp om att framtiden kan te sig lite ljusare för oss som tillhör den generation som ägnat sina liv åt att sabotera mer än att bygga upp. Stort tack!

11 kommentarer:

  1. Skönt att det trots allt finns någon rättvisa i slutändan.

    SvaraRadera
  2. Avundsjukan är den mest uppriktiga formen av smicker.Kram Monica

    SvaraRadera
  3. Jag undrar fortfarande vart det där med skörlevnad tog vägen, det skulle nog göra susen vad beträffar besökarantalet....
    ExRex

    SvaraRadera
  4. Du har en trevlig och bra blogg

    SvaraRadera
  5. lite prettovarning

    SvaraRadera
  6. Du har blivit kändis på att Kurirens tidningsledning inte kan grundlagen. Sverige har fem grundlagar varav tryckfrihetsförordningen, TF, är en. Den anger vad pressen får och inte får göra. Den borde sitta inramad på varje redaktion i allmänhet och hos ansvarige utgivaren i all synnerhet. I Sverige är inte den enskilde journalisten och
    artikelförfattaren ansvarig för det som trycks i tidningen utan ansvarige utgivaren, ofta chefredaktör dessutom i detta fall Peo Wärring.
    När tidningen hänsynslöst kränkte dig och din familj med publicering av bild namn och arbetsplats -vilket inte ens görs med riktigt grova brottslingar i pressen - begick man tryckfrihetsbrott.
    Anmälan görs till Justitiekanslern, JK, för avgörande i domstol inklusive krav på skadestånd.
    Självklart kan man också anmäla tidningen till Pressens opinionsnämnd,PO.
    Nämnden kan fälla men är ingen domstol. Däremot måste tidningen publicera nämndens bedömning.
    Framför allt: lagen dvs vårt land står faktiskt på de enskilda medborgarnas sida till skillnad från ledningen för Kuriren.

    SvaraRadera
  7. Vad roligt att du rör om lite i Strängnäs.
    Det var inte bara roligt förr utan även nu!

    Din ga vän Roger K

    SvaraRadera
  8. Henrik,
    Jag minns så väl när jag träffade Björn och du skrev i din skändartidning från KA1. Gud så mkt roligt du skrev. Mkt roligt om Björn också hur han "skuttade av båten med ett lystet flin för att åka till den skumma söderförorten". Ingen visste då var han åkte eller vem han träffade. Men det var förbaskat roligt, din humor, din ironiska klang och framförallt din nyfikenhet i att skriva och att få andra att må bra. Låt inte allt detta att ta ner dig. Du är en av dom BÄSTA grabbarna jag känner med en helt härlig humor, underbar empati och älskvärdhet. De människor som aldrig träffat dig vet inte vad dom talar om. Jag är mkt glad att vi har dig och din fina familj som vänner.
    Love Ya
    Ninne

    SvaraRadera