tisdag 21 april 2009

Cykel...

Cyklade till jobbet idag - 1 mil, och kände mig så otroligt duktig. På allvar dags att ta tag i mig själv, tänkte jag efter att ha satt mig i bilen i morse, gick in och bytte om till andra kläder och jonnade iväg. Upptäckte snart att det var ett misstag att a) inte ha jacka, b) inte ha handskar samt c) ha shorts... Det var ju minusgrader för bövelen... Nåja, det som inte dödar härdar, fick jag lära mig i det militära. Di är inte kloka, di där militärerna...

Nu har jag ingått ett avtal med en elev att jag kommer att cykla till jobbet varje dag, oavsett väder, om han bara lägger mer energi på skolarbetet. Jag tror att hans inre bild av mig cyklande i snö, regn, hagel och drivis, dyblöt och frusen gjorde susen. Värt lite extra pluggande, tänkte han. Värt besväret, tänkte jag. Jag tror han fixar det.

2 kommentarer:

  1. Moahaha,
    Kom ihåg det här inlägget i februari 2010, eller gäller detta bara till runt den 10/6 i år?

    SvaraRadera
  2. Hoppas du har hjälm på dig!
    NTF-Ann-Sofie

    SvaraRadera