tisdag 21 april 2009

Cykla 2...

"Va!  Ska du cykla till jobbet varje dag? Ärligt?" utbrister dottern när hon läser min blogg för dagen. 
"Absolut!" säger jag nöjt.
"Seriöst? På vintern också?"
"Nja, då går ju den där killen inte på min skola längre" försöker jag.
"Pappa, ett löfte är ett löfte."
"Jo, men..."
"PAPPA! Ett löfte är ett löfte!" envisas hon, fjortisen.
Plötsligt får jag en inre syn av mig själv i snöblask, storm och hagel, slirande genom snödrivorna i februari, och det känns inte lika självklart längre. 
"Men tänk" säger hon glatt med en blick på min mage, "vad du kommer att bli stark och smal. Du kommer inte att tycka det är ett dugg jobbigt!"

Fan tro't...

4 kommentarer:

  1. Vad var det jag sa?

    SvaraRadera
  2. Jag vet... Jag hatar när du har rätt...

    SvaraRadera
  3. Kuriren gör däremot inte rätt som stolt går ut i dag med beskedet att bloggande rektorn gjort avbön inför kommunens företrädare.
    Den som felat är Kuriren med lagstridig hänsynslöshet mot bloggande rektorn.
    Jag har skrivit en kommentar under artikeln men det tar dom väl inte in.

    SvaraRadera
  4. Cykla i snöblask är underskattat!
    Jo, för efter avslutad tur känner man sig så ruggigt nöjd över sig själv! Och nöjd att komma inomhus... :)
    Vem vet, kanske blir det en ny svårbegriplig passion!

    Hittade till denna blogg genom historien med tidningen... och känner med dig och din familj som hängts ut på ett otroligt fult sätt.
    Visst har man som "offentlig person" ett ansvar, men mycket av ansvaret verkar ligga i att "begripa att man kommer utsättas för skit, och därför kuvas"...?

    I detta fall är det för mig solklart vem som gjort ett fel - och inte är det du.

    Din blogg är humor och värme, och det verkar även du själv vara.

    De kommentarer som kritiserades - javisst, någon kanske inte såg humorn och referenserna. Men jag gissar att de flesta som INTE förstod, knappast var i gymnasieelevernas ålder...

    All heder till dig, stå på dig, fortsätt skriva en varm blogg med många fina och intressanta tankar och vardagsbetraktelser (din blogg är en ny favorit), och inte minst, stå på dig i ditt arbete där du verkar vara ett föredöme för 'dina' ungdomar och en utmärkt skolledare!

    SvaraRadera