måndag 18 maj 2009

Telefonförsäljare...

Jag är ingen vän av våld, men när det gäller telefonförsäljare känns just den principen svår att hålla fast vid. Inte så att jag vill slå någon - det skulle jag aldrig (konstigt - känns bästa att tillägga såna där försäkrande fraser hela tiden eftersom man aldrig vet vem som kan få för sig att ringa tidningen, och då hugger väl Widmark igen - som en kobra...), men telefonen ligger ju risigt till. Tre försäljare nu på bara 10 minuter. Villaägarnas riksförbund (medlemskap), Tele2 (mobilt bredband) och Moderna försäkringar (försäkringar). De värsta är de som absolut inte vill ge sig, ifrågasätter varför man inte vill ha just deras produkt, och nästan blir arga när man inte vill sitta och behöva motivera varför man INTE vill köpa deras grejer. Jag med min telefonfobi också... Men det blir ju en bra övning i att avsluta samtal förstås.

Kul, förresten när det rörde sig om mobilt bredband. Han var en sån där som inte skulle ge med sig.

-Ja, hej, jag heter Peter och ringer från Tele2. Jag har ett erbjudande om mobilt bredband till dig.
-Nej, tack, jag är inte intresserad.
-Varför då? Det är ju billigt, bara 119 kronor i månaden till i december, och sedan bara 219 kronor.
-Jag har ingen täckning där jag bor, sade jag.
-Det var dåligt, sade han, vilken operatör har du idag?
-Tele2...
"Klick"

Mwoahahahaha (ont skratt)...

3 kommentarer:

  1. Åter igen har vi något gemensamt. Ett riktigt gissel! Tur att man är ansluten till NIX så att man sorterar bort en del efterhängsna försäljare. Samtidigt kan jag förstå deras desperation. De har säkert vidriga arbetsvillkor med nästan enbart provisionsbaserad lön.

    SvaraRadera
  2. Bästa Henrik
    Som föregående kommentar NIX jätte bra sällan någon ringer.
    Satt vid fika bordet häromdagen och nämde att jag känner dig väldig väl. ojj det skulle jag inte gjort den där rektorn bla bla inte klok,
    Men i går kom det fram något annat personerna hade pratat med sina ungdommar på din skola och nu var det ett helt annat läge " våran rektor han e KOOL "
    Detta gjorde an min ställning stabiliserade sig i vårat fika rum.
    Men andra ord du kanske inte är så jävla dum.
    Vi som har eller haft gröna kläder i yrket har nog ganska sunda åsikter om ordning och reda.
    De e mycket nu,, barn fira med kungen, han kommer 4 juni till Enköping och delar ut medaljer till oss gammla trotjänare 30 år.
    Jag väntar nu på att åka till BB ????
    Ps fick inget svar av dig via mail " hur man hanterar mobil telefon i klassrum" användbar metod eller ?
    MVH
    Roger K

    SvaraRadera
  3. HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA x)

    SvaraRadera