måndag 18 maj 2009

Minnen...

Idag, när jag cyklade från min nya skola, kom jag på hur larvigt det måste se ut med en mycket stor man på en liten cykel. Nu är ju min nya större än MTB'n, men ändå. Då mindes jag en episod från mitt forna liv som yrkesofficer på ett Uppländskt regemente.

Där huserade en gravt överviktig löjtnant - ja, det fanns ju ett gäng, men den här var speciell (nej, nu blev det fel - alla var ju lite... förlåt... mycket speciella...) speciellare än de flesta, och som sagt oerhört fet. Han hade sannolikt inte tagit ett löpsteg de senaste 25 åren, varför vi blev mäkta förvånade över att se honom löpa i säkert 30 km i timmen över kaserngården. Han bara flöt fram över gruset, och vi var mycket imponerade över att han kunde transportera sin tunga kropp i denna osannolika hastighet. När han kom lite närmare såg vi att han åkte moppe - den syntes bara inte... Den moppen blev nog aldrig riktigt kry igen...

Och då kom jag att tänka på den här underbara bilden...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar