onsdag 13 maj 2009

Friends Skansen...

I morse packade jag glatt ihop allt som skulle med till jobbet - väska, påse med kläder, iPod - och gick ut till den nya cykeln... Ingen pakethållare... Läge att tänka om. Strunt i väskan och regnjackan, kläder finns på jobbet, ett par strumpor i fickan, Filofaxen fastklämd framför styret mellan bromsvajrarna, och så iväg... Men vänta nu... Sk-t... Jag skulle ju till Skansen, Friendsdag med kamratstödjarna, vad är klockan - PANIK! Cykla - köra bil - cykla - köra bil? Samvetet segrade och jag premiärtestade cykeln till Strängnäs, svett, svett... Kom fram fem minuter innan bussen gick.

Men det blev en kanondag - alla var nöjda och glada, möjligen med undantag för de stackare som fick sitta bredvid sin (svettiga) rektor. Men de var glada att jag var med - det betyder mycket för dem att vi vuxna visar att det de gör mot mobbing är viktigt. Och det är det - få saker, om någon, är så viktigt i skolan som att alla kan känna sig trygga. Hoppas vi kan införa detta i min nya skola (det ska vi...).

På vägen hem köpte jag en pakethållare...

4 kommentarer:

  1. Verkar ha varit en mysig dag. Tänk på att en pakethållare rostar, speciellt om den inte ska användas efter den 12 juni...eller? =)))

    SvaraRadera
  2. Härlig karaktär!!//Monica

    SvaraRadera
  3. Ungdomarnas hjälte= Min bror :-) Omåttligt stolt över dig brorsan

    Kram// Agneta

    SvaraRadera
  4. Ser fram emot att du kommer vara en God Frisk! förebild på "din" nya skola och självklart ska du ta med allt bra det finns utrymme att på många håll förbättra!


    Hoppas pakethållarn blev bra, och att hjälmen sitter på!
    Min är lite stor men fyller sin funktion;-)

    //

    SvaraRadera