måndag 11 maj 2009

Bloggpaus...

Ja, herregud vad det varit tyst från mig den senaste tiden... Mycket nu...

Det har varit Mord på herrgård (i lördags). Det gick bra, för alla utom mig som fick en total blackout. Otäckt. Hjärnan bäddade in sig ett stort mörker under 10-15 sekunder, tills någon sade något förlösande. Annars gick det bra - jag blev dödad som vanligt.

Skolskifte pågår, och den skola jag ska ta över fick en riktig kalldusch i måndags förra veckan. Men det tar vi inte upp här. Mycket jobb blir det i alla fall.

Idag var jag på handledning på rektorsutbildningen i Uppsala. Jag uppskattar verkligen de där träffarna, där man kan ta upp saker man undrar över hur man ska hantera. Det är bra att få andra människors vinklar på saker och ting, och få höra att man inte är ensam om att ställas inför dilemman. Även om man ju önskar att alla skulle få slippa det.

När jag kom hem fanns min nya cykel att hämta på posten - en Surly Crosscheck, svart. Ägnade kvällen åt att montera ihop den. Inte helt lätt, och jag ska nog ner till cykelhandlaren för att låta honom kolla på den. Ska modda den lite med pakethållare och stänkskärmar, så kommer den att ta mig till och från jobbet i några år. Den gamla börjar ta slut... Stackarn... Inte så konstigt, med tanke på vad den fått bära alla dessa år.

2 kommentarer:

  1. Det är klart att det där att bli mördad allt som oftast, måste ta på krafterna. Kanske skall du ta ledigt från herrgården och besöka torparna ett slag, vi misshandlar mest varandra under lördagsfyllan och skulle nå´n dö så är det förmodligen av svält eller trångboddhet.

    SvaraRadera
  2. den är fin pappa :D
    cykeln alltså!

    SvaraRadera