söndag 1 mars 2009

Tempo 10...

Tempo 10, tempo 10, tempo 3, tempo 5, tempo 10 i kroppen men rör er i tempo 1, tempo 1 i kroppen men huvudet ska vara tempo 10, tempo 2, tempo 4, tempo 6 - AAARRRRGH!!! Ett teaterrep med L är som ett styrketräningspass. Efter fem timmar känns det som om huvudet gått igenom en köttkvarn, kroppen känns som en urvriden disktrasa, ögonen är röda som stoppljus, munnen känns som tapetserad med sandpapper och nerverna ligger så på ytan att minsta rörelse eller ljud får mig att hoppa högt... Väl hemma ska man laga mat, och fastän jag inget hellre vill än att gå och lägga mig, är kroppen fortfarande uppe i tempo 10, dvs riktigt speedad. Lite komplicerat, eftersom huvudet inte förmår mer än tempo 1... På 20 minuter har jag fixat middag - det är som om till och med vattnet kokar upp i tempo 10... Galet... Men roligt!

Illonet är på kör, så jag och dottern är ensamma. Ska mysa lite med henne i soffan - viktigt att ägna tid åt henne också. 

Och imorgon är det jobb...

1 kommentar: