söndag 23 januari 2011

Rensning 3...

Förra veckan och helgen har präglats av rensning och förnyelse. En ny TV och surroundljud installerades i torn-TV-rummet, så den gamla TV'n fick flytta upp eftersom den som fanns där hade gått sönder - efter lång och trogen tjänst. Familjens sista tjock-TV. Den gamla fula alldeles för stora soffan som stod där kördes till tippen tillsammans med TV'n, en byrå, ett skrivbord mm mm, och ersattes med en dubbelbäddsoffa - praktiskt. Dessutom rensades huset på ett antal gamla datorer, skärmar, datatillbehör och elskräp. Jag fattar inte var alla dessa datorer kom ifrån? Vem har använt mitt garage och mitt hem som kyrkogård för avlidna datorer? Den där Någon som bor i vårt hus, kanske...? Hmmm...

Sonen har börjat sitt jag-vill-ha-ett-större-rum-projekt, och har slagit ut en vägg. Lite spackling och målning så kan han flytta in i sitt nya, större rum - perfekt! Ytterligare ett gästrum. Vi kan snart öppna B&B.

Ett par bokhyllor åkte ut i garaget, och nu återstår en ommålning av rummet så har vi en helt ny övervåning. Ja, när vi har målat om toaletten förstås. Det ska bli såååå skönt :-).

Och snart kommer fakturan för trädgårdsrenoveringen... Ouch...

1 kommentar:

  1. Det är väl Anden Pettersson som har varit på besök :) Tänk att jag hade helt glömt Anden Pettersson innan du nämnde honom igen ;) Skönt med lite lagom renovering.. vi är snart klara med dotter J's rum, sedan är bara resten kvar! Vardagsrum, kök, hall och gästrum/gillestuga

    SvaraRadera