söndag 16 maj 2010

För sen...

Just nu känns det som om hela mitt liv ligger osynkat med tiden. Det är som om jag ligger lite, lite efter hela tiden - och inte riktigt hinner ifatt hur jag än försöker. I vissa saker ligger jag bara lite efter - fem minuter för sen till alla möten, läser mailen en dag efter att saker skulle vara gjorda - medan andra är hopplöst sena. Tomatplantorna skulle varit i jorden nu, men växthuset är inte klart. Trogna bloggläsare kommer säkert ihåg stackars Elida som kom ur vattnet en bra bit efter att isen lagt sig.

Nu har det hänt igen... Båttältet som skulle ha varit rest i december, men blev försenat av snö och is blev klart idag... För sent... Nu kan jag äntligen börja skrapa henne, och lägga på fernissa. För sent... Och sätta på motorn (som jag skulle ha bytt till en större men inte hunnit) och sjösätta. För sent...

Och ikväll kommer jag att komma i säng alldeles för sent...

1 kommentar:

  1. Kan det tänkas a du har för många järn i elden? Båt/ -ar(?), föreningar (fler än 1), barn, skolan/jobbet, fru, djur, hus, skådespelande... fick jag med allt?

    Du sprider dig för tunn.

    SvaraRadera