lördag 29 maj 2010

Överraskning...

Illonet jobbar en hel del just nu, och sover på Birka. Det blir ju lite ensamt i längden, så jag gjorde en kupp. I onsdags köpte jag en (till) båt. Skruttig som rackarn, men med en helt OK motor, som startade på första rycket fast den stått i ett garage i fyra år. Illonet visste förstås ingenting. Så i natt, när jag hade släppt av dottern vid tåget och sovit ett par timmar, tog jag vår nya båt ut till Birka (40 minuter - duktig båt :-). Illonet trodde inte sina ögon när jag klev in på hennes rum klockan fyra på morgonen. Ännu mindre att jag köpt en båt bara för att kunna komma ut till henne lite oftare. Det höll på att bli väldigt fel, eftersom Illonet bytt rum sedan jag sist var där... Som tur var sov ingen i hennes gamla rum, och det var låst. Annars hade någon blivit väldigt förvånad över att få en 115 kilos sängkamrat plötsligt...

Jag kan se rubrikerna...

2 kommentarer:

  1. Haha.... Jag tror fortfarande att jag måste ha drömt :)
    Har nog aldrig blivit så överraskad i hela mitt liv...!

    SvaraRadera
  2. Mmm.. JÄTTEbra gjort Henrik. Du fattar väl vart du nu har lagt ribban för oss andra stackare som har kvinnfolk på Birka?!

    -M, varför köper inte DU en båt och hälsar på MIG när jag är på Birka!? Så som Henrik gjorde!!
    :S

    SvaraRadera