måndag 21 mars 2011

Duktiga barn...

Jag är begåvad med väldigt duktiga och intelligenta barn, har jag förstått. Dottern är oerhört disciplinerad i sina studier, och väljer nu om program efter att ha gått nästan ett år bara för att - hör och häpna - det är för lite plugg... Det har hon inte fått ifrån mig, det kan jag garantera.
Sonen går från klarhet till klarhet, och backade upp ett VG på nationella proven i svenska med ett MVG på nationella i fysik. Imponerande, särskilt med tanke på att jag aldrig ser några skolböcker här hemma. Men, som han själv säger, han gillar inte att ta hem, så det är bättre att göra det i skolan... Vad säger man?

Är jag stolt eller är jag stolt...?

3 kommentarer:

  1. Härligt när de är självgående!

    SvaraRadera
  2. Du har all rätt att vara stolt och glänsa lite för något måste de ju ha fått från dig eller har du allt ditt kvar? .-)

    Ha det bra!

    SvaraRadera