torsdag 29 april 2010

Valborg...

Valborg låter som namnet på någon tjock tant, tycker jag. När jag var liten (väldigt liten) undrade jag ofta vem den där Valborg var. Jag har ju nu förstått att hon inte existerar. Precis som jultomten och påskharen är hon bara en chimär. Trist. Jag gillar tjocka tanter. Bara de är glada. Om de är arga kan de vara en smula skrämmande. Själv ska jag sluta vara tjock. På söndag ska jag cykla 5 mil i Katrineholm... Om 2 månader.... Vätternrundan...

Jag måste vara dum i huvudet...

2 kommentarer:

  1. Själv trodde jag att Valborg var en elak häxa! Jag tror att jag associerade henne med min mormor, det var en elak tant! Inte för att jag själv var världens snällaste men vad då? :-)

    Om du ser ett gäng som sitter vid vägkanten vikta av skratt vid Vätternrundan så kör inte av vägen, det är bara vi! :-)

    SvaraRadera
  2. Men nu glömde du ju bort att skriva att det kommer bli en fantastisk valborg, eftersom du äntligen efter över en vecka ska få träffa din älskade fru...

    Jo, alla bloggläsare, han har faktiskt en även om hon aldrig nämns... ;)

    SvaraRadera