onsdag 21 april 2010

Vad nu då...?

Snö? Igen?

Och jag som cyklade till jobbet idag...

3 kommentarer:

  1. Ja du, mycket kan man kalla mig men snabb är inte ett av dem! :-) Jag fick idag höra att du var den "omtalade rektorn som skrev om sprit i sin blogg". Nyfiken som man är så Googlade jag dig och hittade artikeln i tidningen och även din kommentar där du uppmanar alla att gå in här, läsa och skapa en egen uppfattning. Och jag gör ju ALLTID som jag blir tillsagd! :-) Min arbetsgivare skulle säkert inte gilla det men nu har jag spenderat i snudd på hela dagen med att gå igenom alla dina inlägg från det första till det sista (som för övrigt var väldigt länge sedan:-) och jag måste faktiskt fråga: Vad i h-e gapar de om?
    Jag har skapat mig en egen uppfattning om din blogg och det du skriver (jag har en förmåga att göra det och delar alltid med mig:-) och här har du min uppfattning:
    Du skriver på ett roligt sätt, för mig är det viktigt att kunna skratta och det har jag gjort. Jag kan relatera till det du skriver, till och med alkoholen! Liksom du är jag vuxen och jag dricker alkohol men likväl som du så accepterar jag inte att ungdomar dricker och de skulle aldrig få alkohol av mig. Om du inte får ha ett privatliv för att du är rektor på mina barns skola så antar jag att det betyder att jag inte får ha ett privatliv med vuxensaker för jag är ju förälder! Jag tycker att dessa människor, reporten inkluderad, är småaktiga och trångsynta och av någon anledning så anser de att en rektor ska vara en ängel, vilket vi båda vet inte är möjligt! :-) Vad ungdomar som läser din blogg anbelagar (se, jag kan fina ord:-) så är det väl upp till föräldrarna att uppfostra sina barn och i sådant fall kontrollera och förbjuda, det finns ingen möjlighet att vi med blogg kan kontrollera det, nå't j-a ansvar får föräldrarna själva ta!
    Fortsätt skriva som du gör och ta det som en komplimang att de spenderar både tid och energi att läsa och reagera!
    Förresten, jag kunde inte räkna till några svordomar. De var inte utskrivna och det är ju inte ditt fel att folk bara kan fula ord samt det ord som var utskrivet var Fan men det var ju om The Lord Down Below och att ro honom i land! :-) Själv hoppas jag att min själ hinner till himlen innan Fan fått reda på att jag har dött! Hamnar jag i tidningen nu? :-)

    P.S Eleverna gillar dig och at the end of the day, that's all that counts really!

    Ha det bra!

    SvaraRadera
  2. Tack, det värmer :-). Ja, är det inte en konstig värld... Som tur är fick inte tidningen så mycket luft under vingarna i detta. Måttet blev rågat för de flesta då tidningen censurerade kommentarer till artiklarna som inte stödde dem... Många blev väldigt sura då. Tomas Wid(rig)mark har för övrigt gått över till korsordskonstruktion istället, vilket inte är någon stor förlust för journalistkåren...

    SvaraRadera
  3. Hahahaha, han blev degraderad - underbart! Men det är ju med honom som med alla andra, stå för det du säger och skriver annars har du ingen rätt att hålla på med varken det ena eller det andra! Skriver eller uttalar man sig tokigt och någon blir sårad eller stött, be om ursäkt! Det betyder ju inte att du frångår det du sagt eller skrivit! Och nu undrar jag varför jag skriver det här till dig, det är ju denna reporter som behöver lära sig. Nej visst f-n, han håller ju på med korsord nu för tiden! Japp, så kan det gå! :-)

    Ha det bra! Och du, hur lyckas man knacka hål i plåttaket när det är isen man ska knacka bort? Hahahahahahaha

    SvaraRadera