fredag 19 februari 2010

Snö...

"Åh", tänkte jag i morse när jag pulsade fram genom ytterligare en decimeter av det vita fluffet som fallit under natten, "Vilken tur att vi får lite snö så här lagom till sportlovet. Precis vad vi behövde" tänkte jag vidare. Och jag behöver lite motion, och snöskottning är perfekt (för min fru...). Jag har faktiskt varit ganska långt bort från snöskyffeln i år. Men det lär jag få ta igen i helgen som det ser ut.

Det här är Guds straff för att jag inte monterade på snöbladet på trädgårdstraktorn i år. Nu står både traktorn och snöbladet väl dolt under ett lager på 1 meter snö... Förra året var jag jätteduktig och satte på det redan i oktober, och vad hände? Inte en j-a snöflinga på hela vintern. All nederbörd föll i form av regn, och då hjälper inte alla snöborttagningshjälpmedel i världen.

Nåja. Snart nog är det vår, och snön har säkert smält bort redan i augusti...

1 kommentar:

  1. Jag tror inte på våren längre. Det kommer att vara evig snö. Det är straffet för något vi gjort, typ sabbat klimatet eller nåt. Men fint att du tror att snön är borta till i augusti, då är du mer positiv än vad jag är. Vilket kanske inte är så svårt...

    SvaraRadera