tisdag 14 juli 2009

Igelkotten Mats P...

Vännen Stephan har hittat en liten igelkott hemma hos sig, och när jag läste det kom jag ihåg Mats P.

När jag jobbade som arkeolog i Örebro hittade vi en påkörd igelkott som vi lämnade in till djursjukhuset där. Efter ett par dagar ringde de och sade att vi kunde hämta ut honom. 450:- för vård av igelkott... Undrar hur de hade gjort om vi inte hämtat ut honom - ringt hans mamma? Nåväl - vi hämtade ut honom, och döpte honom till Mats P Malmer efter en professor i arkeologi. Mats blev matad med kattmat, och blev snabbt stark och frisk. Så frisk faktiskt att han en dag hade brutit sig ut ur inhägnaden och var borta. Hoppas det gick bra för Mats P, och att han fick många glada ungar att berätta om sina äventyr för.

Och så bet han mig i tummen en gång...

3 kommentarer:

  1. Mats P for president! Det är ganska iskallt att låta några varmhjärtade människor (vars artfränder säkert kört över hela hans släkt) betala för veterinärkostnaderna, föda honom stark nog att kunna rymma och dessutom lyckas bita en av dem i tummen.
    Den killen borde styra USA....

    SvaraRadera
  2. påminn mig att bita dig i tummen nästa gång vi möts

    Rex

    SvaraRadera