tisdag 6 juli 2010

Motorproblem...

Åkte ner till båten igår för att provstarta. Jag har ju varit i Norge några dagar, och länspumpen behöver ström för att funka. Det gick inte så bra...

Det började så bra, och jag chokade och vred på startnyckeln så det stod härliga till. Den startade dock inte, så efter ett tag kom jag på att det nog kunde vara klokt att pumpa upp bensin till motorn genom att pumpa på den lilla blåsan som sitter på slangen från trycktanken. Sagt och gjort. Det märkliga var att det lät som om bensinen sprutade ner i tanken istället för upp till motorn. Måste undersökas. Loss med kopplingen till tanken, och trycka på blåsan. Mycket riktigt - den tryckte bensinen i fel riktning. Eftersom jag hela tiden okulärbesiktigade kopplingen, kom det mesta av bensinen i mitt ansikte. Delvis i ögat... Smärta... Resten kom ner i båten, som nu luktar som ett raffinaderi. Hoppas att folk inte röker där på ett tag.

Idag köpte jag en ny blåsa...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar